KURSY PTGP

BIG DEAL 2024

Jak zachować się w sytuacji, gdy dzwoni do rejestracji osoba podająca się za rodzica dziecka, które u nas jest leczone? Czy możemy takiej osobie udzielić informacji o stanie zdrowia pacjenta oraz jak zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej?

W naszej placówce posiadamy zeszyty i notatniki, w których zapisujemy ważne dla nas informacje dotyczące leczenia pacjenta. Czy takie działanie jest zgodne z RODO, czy też powinniśmy zrezygnować z takich notatek?

Jestem rejestratorką medyczną. Co robić w przypadku, gdy przychodzi pacjent, który twierdzi, że nasze oświadczenia pacjenta, wszystkie zgody są stworzone w sposób nieprawidłowy? Mamy to wszystko przygotowane przez odpowiednią firmę, wszystko zgodnie z RODO. Jak poradzić sobie z takim trudnym pacjentem?

Czy zgodę na rozpowszechnianie wizerunku można odwołać?

Czy RODO wprowadziło nowe przepisy odnośnie utylizacji niewykorzystanych CV podczas rekrutacji pracowników? Czy CV powinno zawierać zdjęcie? Jak długo można takie CV przechowywać?

Jestem lekarką w publicznym ośrodku zdrowia. W naszym ośrodku nie zdjęto tabliczek z danymi lekarza. Czy grozi nam za to kara? W jaki sposób pacjent ma wiedzieć, gdzie ma się kierować do lekarza?

Prowadzę jednoosobową praktykę lekarską. Czy mam obowiązek wdrożenia dokumentacji z zakresu ochrony danych oraz obowiązek powołania Inspektora Ochrony Danych w mojej placówce?

Dozwolonym, czy zabronionym działaniem jest wywoływanie pacjentki po nazwisku przez lekarza? Czy jest to określone prawnie? Słyszałem wiele, nie wiem jak się zachować. Mam nadawać pacjentkom jakieś przezwiska?

W przychodni, w której się leczę mam wrażenie, że nie zostały zastosowane przepisy RODO. Przykładowo: panie z rejestracji dzwonią do mnie, aby potwierdzić wizytę, mimo że nie wyraziłam zgody na kontakt telefoniczny. Co powinnam zrobić? Jak zareagować?

Jestem lekarką. Do mojego męża zadzwonił komornik i poinformował, że w przypadku braku wpłaty dużej kwoty zajmie nasz sprzęt. Mąż zapłacił pieniądze. Jednakże my nie posiadamy długów, wszystko zawsze płacimy w terminie. W jaki sposób teraz odzyskać nasze pieniądze? Co możemy zrobić?

Jestem rejestratorką medyczną. Moja szefowa nie powołała Inspektora Ochrony Danych, a wniosek do BDO został złożony po terminie. Jakie ewentualne kary grożą teraz naszej placówce? Gdzie można znaleźć przepisy mówiące o karach?

Mam pytanie dotyczące kontroli stanu placówek medycznych po wejściu przepisów RODO. W związku z tym, że słyszy się teraz o licznych próbach fałszywych kontrolerów, jak możemy się zabezpieczyć? Czym dokładnie powinien wylegitymować się kontroler oraz jak sprawdzić, czy dokumenty nie są fałszywe? Czy takie kontrole muszą być wcześniej zapowiedziane?

Razem z mężem planujemy otworzyć własną przychodnię lekarską. Od czego powinniśmy zacząć, aby wszystko odbywało się w zgodzie z aktualnymi przepisami?

Ojciec naszej pacjentki odmówił wpisania swojego numeru PESEL, w tzw. oświadczeniu pacjenta w rubryce: Dane rodzica/opiekuna prawnego, w której oprócz imienia i nazwiska było miejsce na wpisanie numeru PESEL. Co w takiej sytuacji mamy zrobić, i co na to RODO?