Do naszej placówki zadzwonił mąż pacjentki z pytaniem, czy jego żona stawiła się na zabieg. Jak, zgodnie z przepisami, możemy udzielić mu odpowiedzi na to pytanie?
W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy do placówki dzwonił mąż, czy osoba za męża się podająca. W drugiej kolejności należy sprawdzić, czy mąż pacjentki został przez nią upoważniony do informacji o stanie zdrowia. Jeżeli nie, przekazanie informacji jest niemożliwe.
Proszę zwrócić uwagę, czy zgodnie z poglądem reprezentowanym przez organy administracji publicznej, jak również doktrynę prawniczą, sam fakt, że pacjent stawił się w placówce jest informacją prawnie chronioną. Jeżeli po weryfikacji osoby dzwoniącej będzie pewność, że rozmawia Pani z mężem pacjentki, wtedy może Pani udzielić odpowiedzi we wnioskowanym przez niego zakresie, jeśli oczywiście żona upoważniła go do udzielania mu informacji o jej stanie zdrowia.