KSIĘGARNIA STOMATOLOGICZNA

baner ngg NPC2024

Od pewnego czasu na moim koncie google pojawia się wiele negatywnych komentarzy pochodzących z fikcyjnych kont. Są to kobiety, które nie były na pewno moimi pacjentkami. W jaki sposób mogę sobie poradzić z takim negatywnym zachowaniem pacjentek lub konkurencji?

Pracuję jako doradca ds. klienta w prywatnym gabinecie oraz zajmuję się portalami społecznościowymi placówki. Konto placówki stworzyłam ze swojego telefonu i teraz pracodawca oczekuje, że podam dane do logowania. Mogę podać dane do konta placówki, jednak uważam, że podanie go również do mojego konta to już będzie przesada. Proszę o jakieś wytyczne.

Jakie kary grożą lekarzom za niepodłączenie się do systemu P1?

W naszej klinice przeprowadzamy zabiegi medycyny estetycznej. Z reguły tworzymy dokumentację fotograficzną zabiegów. Niestety, jednej z pacjentek nie zrobiliśmy ani jednego zdjęcia. Problem polega na tym, że zgłosiła się do nas, twierdząc że nie widzi efektów leczenia i prosi o dostęp do dokumentacji w formie zdjęć. Co możemy zrobić w takiej sytuacji, skoro ich nie posiadamy?

Ponad tydzień temu zwolniłam pracownika. Listem poleconym wysłałam mu jego świadectwo pracy. Mój były pracownik jednak go nie odebrał. Czy coś mi grozi za niedostarczenie świadectwa pracy? Co mam teraz zrobić z tymi dokumentami?

Jestem lekarzem ginekologiem. Ostatnio zadzwoniła na rejestrację pacjentka, która napisała na mnie skargę do Izby Lekarskiej. Czy mam obowiązek ją przyjąć czy mogę odmówić przyjęcia? Czy muszę podać informację, z jakiego powodu nie chcę jej leczyć?

W ostatnim czasie nastąpiła awaria jednego z programów do dokumentacji medycznej w placówce. Zniknęły wtedy wszystkie dane naszych pacjentek. Zgłosiłam to zdarzenie do naszego Inspektora Ochrony Danych (IOD), który przyjął informację, ale nic więcej z tym nie zrobił. Co jeszcze powinno się robić w takich sytuacjach?

Chciałabym otworzyć gabinet ginekologiczny w lokalu mieszkalnym. Czy jest taka możliwość? Co mówi o tym prawo oraz sanepid?

Była u nas w placówce pacjentka, która przy płaceniu za usługi stwierdziła, że zostawiła kartę w samochodzie, zaraz wróci i zapłaci. Nie wróciła, płatności nie dokonała. Przesłaliśmy tej Pani wezwanie do zapłaty, ale okazało się, że wyjechała za granicę. Jak wyegzekwować płatność?

Czy mogę odmówić wykonania badania, jeżeli higiena osobista pacjentki wyraża wiele do życzenia? Czy coś mi grozi za odmowę wykonania świadczenia?

Czy jako rejestratorka medyczna mogę wymagać od pacjenta wyraźnego podpisu? Czy istnieje w przepisach tzw. czytelny podpis?

Przez ile czasu należy trzymać ankiety covidowe, pobierane od pacjentek na wejściu do placówki?

Do naszej placówki przyszła babcia z wnuczką. Niestety nie mogliśmy przyjąć pacjentki, gdyż babcia nie miała stosownego upoważnienia od rodziców dziecka. Zaczęła się bardzo awanturować i nagrywać naszych pracowników recepcji. Jak możemy się bronić w takich sytuacjach? Osoby pracujące w rejestracji nie wyraziły zgody na nagrywanie.

Nasza placówka zmieniła się w spółkę jawną. Czy jako księgowa muszę teraz aneksować umowy wszystkim pracownikom?