KURSY PTGP

BIG DEAL 2024

Chciałabym zapytać jak powinno się postąpić w sytuacji, gdy z pacjentką zawarliśmy umowę na leczenie (przedstawiając przy tym plan leczenia) i została w niej zawarta kwota za leczenie. Jednak pacjentka zaniechała leczenia, a do gabinetu wróciła po dłuższym czasie. W tym czasie ceny naszych usług wzrosły. Czy pacjentka za kolejne etapy leczenia musi zapłacić kwoty zawarte w umowie, czy też możemy zwiększyć te kwoty do poziomu aktualnego cennika? Jaka jest ewentualna podstawa prawna podwyższenia cen?

Przez sytuację z COVID-19 nasza placówka bardzo ucierpiała finansowo. Chcemy mimo wszystko podnieść nieco ceny za nasze usługi. Czy podwyżka o 10% będzie dobrze postrzegana z punktu widzenia pacjenta?

Podmiot medyczny chce podpisać umowę cywilną B2B z lekarzem ginekologiem. Jakich dokumentów powinien żądać podmiot od lekarza? Jak wygląda kwestia badań lekarskich dla lekarza oraz dla szkoleń BHP? Czy wystarczy, że lekarz okaże tylko PWZ, czy trzeba także zweryfikować jego dyplom ukończenia szkoły? Ponadto, jakie dokumenty należałoby zawrzeć jeszcze poza umową i polisą OC?

Jestem właścicielem placówki ginekologicznej. Chciałbym wprowadzić do niej zabiegi z medycyny estetycznej. Jak zgodnie z prawem mogę to zrobić?

Jestem recepcjonistką w klinice ginekologicznej. Mój szef zrobił nam ostatnio zdjęcia w trakcie pracy. Zdjęcia zostały wykorzystane na stronie naszej placówki, jednak bez zgody pracowników. Czy umieszczenie wizerunku pracownika bez jego zgody jest zgodne z prawem?

Czy wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej będzie obowiązkowe dla publicznych i komercyjnych placówek?

Co grozi nam jako placówce w przypadku nie wdrożenia przez nas e-skierowania?

Co powinna zawierać poprawna zgoda na leczenie? Nie chodzi mi tutaj o treść zgody, tylko bardziej o nagłówek (czy muszą być dane podmiotu, a jeśli tak, to jakie?), jakie dane pacjenta (imię, nazwisko, PESEL), czy musi być miejscowość i data, czy podpis pacjenta musi być czytelny czy dowolny?

Czy istnieje przepis nakazujący mierzenie temperatury pacjentom? Kieruję dużą kliniką i od pewnego czasu spotykam się z ogromną niechęcią pacjentów do mierzenia temperatury.

Jestem rejestratorką medyczną. Otrzymałam podwyżkę swojego wynagrodzenia, lecz nie jest to kwota jaką powinnam otrzymać wedle ustawy o minimalnym wynagrodzeniu w podmiotach leczniczych. Co zrobić jeśli rozmowa z kadrami nic nie da, gdzie mogę to zgłosić?

Pracuję w prywatnej placówce medycznej. Wykonuję wszystkie obowiązki, jakie wykonuje rejestratorka medyczna, jednak nazwa mojego stanowiska to pomoc biurowa. Czy mnie również obejmuje podwyżka wynagrodzenia? Nasz szef nie zgadza się na podwyżki, gdyż moje stanowisko jest administracyjno-biurowe. Kto z nas ma rację?

Jestem rejestratorką w placówce medycznej. Codziennie mam styczność z pacjentami, nigdy nie wiem, czy któraś z osób nie jest zarażona COVID-19. Czy przysługuje mi dodatek „covidowy”?

Jak w dokumentacji medycznej prawidłowo wypełnić rubrykę: rozpoznanie do wizyty i jej opis? Jak zapisywać wizyty, na których nie dochodzi do leczenia lub leczenie jest kontynuowane z poprzedniej wizyty? Czy wtedy też trzeba uzupełniać rozpoznanie?

Pacjenci po wejściu do placówki proszeni są o zdezynfekowanie rąk oraz mają mierzoną temperaturę. Większość z pacjentów nie chce stosować się do tych zaleceń i stają się wręcz agresywni. Jak powinniśmy reagować w takich sytuacjach? Czy wciąż musimy mierzyć temperaturę każdemu przychodzącemu pacjentowi?