Uregulowano kwestię dotyczącą przedstawiania farmaceutycznych ofert handlowych w formie telefonicznej. Przedstawiciel firmy z branży medycznej, który będzie chciał przedstawić ofertę handlową przez telefon, musi najpierw uzyskać zgodę pracownika gabinetu na przekazanie w ten sposób komunikatów handlowych.
Wynika to z wprowadzonych nowych procedur, dotyczących uzyskania zgody na przekaz treści handlowych, za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych. Przedstawiciel firmy może uzyskać taką zgodę np. drogą elektroniczną, musi być ona jednak utrwalona i potwierdzona przez użytkownika. Zgoda nie musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Osoba, do której oferta jest skierowana ma prawo w każdej chwili i bez ponoszenia żadnych kosztów wycofać się z wcześniejszej deklaracji dotyczącej zgody na przedstawienie oferty.
Zmiany te wynikają ze znowelizowanego art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Od 25 grudnia 2014 r. działalność w zakresie telemarketingu farmaceutycznego wymaga uzyskania zgody od każdego odbiorcy przekazywanych w ten sposób komunikatów handlowych.