W jaki sposób promować swoje usługi medyczne? Przede wszystkim: dobra strona internetowa, logo, ale również newslettery, budowanie dobrej opinii w Internecie, czy prowadzenie bloga.
Zacznijmy od logo, które umieszczone w miejscu, Nad wejściem do gabinetu w postaci podświetlanego neonu przyciąga wzrok pacjentów, szczególnie jeśli gabinet nie mieści się przy głównej ulicy. Ciekawym pomysłem jest też prowadzenie bloga. Może on pomóc w pozycjonowaniu strony i przybliżyć pacjentowi lekarza jako osobę. Jeśli pacjent lepiej pozna lekarza np. przez wpisy na blogu, to będzie szedł do niego jak do znajomego. Bardzo wiele zależy od tego, czy polubi on lekarza jako osobę. Czy będziemy mieć miał wpływ relaksujący czy raczej spinający. Czy będziemy jedynie milczącym profesjonalistą czy również uprzejmym człowiekiem, który zapyta o samopoczucie, rodzinę i wyrazi empatię. Z uwagi na to, że do lekarzy chodzą głównie kobiety kwestia uprzejmości czy przyjemnej atmosfery może mieć kluczowe znaczenie. Dlatego kwiaty w poczekalni, ładny wystrój wnętrza, to wszystko ma znaczenie.
Kwestia kluczowa: referencje od pacjentów. Zadowolony pacjent będzie polecał nasze usługi kolejnym. Nie zapominajmy, że sam marketing to nie wszystko. Wiarygodny lekarz, który lubi swoją pracę, dobrze ją wykonuje oraz od którego pacjent wychodzi zadowolony i potraktowany godnie, bez trudu znajdzie pacjentów, którzy będą go polecać.