2406 zakopane app ban 600x100

Czasopismo dla ginekologówOmikron, czyli co wiemy o nowym wariancie SARS-CoV-2, podsumowanie badania wykorzystania Protokołu Nrose, nowy schemat postępowania w screeningu Raka Szyjki Macicy, czy niezaszczepieni lekarze i pielęgniarki mogą nadal pracować, do czego potrzebne są nam badania nieinwazyjne NIPT – to główne tematy najnowszego wydania Nowego Gabinetu Ginekologicznego.

Tematem przewodnim jest artykuł prof. Tomasza Dzieciątkowski na temat Omikronu. Profesor wraz ze swoimi współpracownikami opisał charakterystykę wariantu Omikron, porównał także możliwe strategie zapobiegania i przezwyciężania jego rozpowszechnienia w populacji.
Dr. Piotr Kolczewski w artykule dotyczącym podsumowania badania Protokołu Nrose (leczenie z atrofii urogenitalnej i wiotkości pochwy i sromu) udowadnia skuteczność zastosowanej metody.
Zespół ekspertów Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników opracował nowy schemat postępowania w screeningu Raka Szyjki Macicy. Publikujemy ten schemat w obu wersjach, czyli dla kobiet przed i po 30 roku życia i po 30. Kolejny temat – to praca w zespole medycznym niezaszczepionych osób. Kto będzie karany – pracownik czy przychodnia (właściciel)? Czy niezaszczepiony lekarz, bądź pielęgniarka będą mogli uczestniczyć w pracach zespołu przy pacjencie? Jakie rozwiązania przynosi w tym zakresie polskie prawo. Kolejne tematy to nowoczesna diagnostyka Prenatalna, czyli wykorzystanie badań nieinwazyjne NIPT oraz obszerna praca dr. Sławomira Woźniaka pt. Ciąża w bliźnie po cięciu cesarskim – diagnostyka i leczenie – okiem praktyka.

Pełen spis treści znajduje się tutaj.
Zachęcamy też do wykupienia prenumeraty. Można to zrobić tutaj.