- Szczegóły
Czy Urząd Wojewódzki ma obowiązek poinformować o zamiarze dokonania kontroli podmiotu leczniczego?
- Szczegóły
Pacjentka oskarża pracowników recepcji o to, że podczas, gdy ona znajdowała się w gabinecie zabiegowym, w poczekalni została skradziona jej osobista rzecz. Czy placówka ponosi odpowiedzialność za rzeczy pozostawione przez pacjentów w poczekalni?
- Szczegóły
Czy pacjent może odmówić podania numeru PESEL podczas rejestracji?
- Szczegóły
Do naszej placówki zadzwonił mąż pacjentki z pytaniem, czy jego żona stawiła się na zabieg. Jak, zgodnie z przepisami, możemy udzielić mu odpowiedzi na to pytanie?
- Szczegóły
Zatrudniałam lekarza na kontrakcie, niestety musieliśmy przerwać naszą współpracę. Mój były pracownik zatrudnił się w klinice znajdującej się ok. 100 m od mojej placówki. W umowie między nami był punkt, który mówił o tym, że po zakończeniu naszej współpracy lekarz przez rok nie może zatrudnić się w placówce znajdującej się bliżej niż 3 km od mojej placówki. Rozumiem, że w takiej sytuacji mogę domagać się jakiejś gratyfikacji finansowej? Co jeszcze Pan radzi?
- Szczegóły
Jestem właścicielem kliniki. Nasza placówka działa na rynku ponad 30 lat. Jesteśmy bardzo znaną placówką i cenioną na rynku. Od 2 lat zatrudniony jest u mnie lekarz z ponad 20-letnim stażem. Od pewnego czasu personel medyczny informuje mnie o pewnych problemach z tym lekarzem. Czekając w gabinecie na pacjentki lubi sobie wypić kieliszek lub dwa. Wiem o tej sytuacji od 2. tygodni, jednak ani razu nie udało mi się jeszcze przyłapać lekarza na gorącym uczynku. Jakie kroki mogę podjąć mając na uwadze to, że mamy jedynie przypuszczenia, a dowodów na to brak?
- Szczegóły
Prowadzimy rodzinną działalność. Lokal, w którym jest przychodnia był zapisany na jednego ze wspólników, który zmarł. Jako praktyka mamy umowę z NFZ. W trakcie ustalania prawa do lokalu okazało się, że wspólnik podarował ten lokal osobie, która również nie żyje. Co mamy zrobić w takiej sytuacji?
- Szczegóły
Czy mogę dawać pacjentkom drobne upominki po skończonej wizycie? Jak na to patrzy urząd skarbowy?
- Szczegóły
W jaki sposób należy dokumentować procesy sterylizacji, mając wprowadzoną dokumentację elektroniczną? Chodzi o oznaczenia sterylnych pakietów, które zawsze były wklejane do karty pacjenta, a przenoszone z użytego aktualnie zestawu.
- Szczegóły
Prowadzę praktykę zawodową w ramach grupowej praktyki lekarskiej wraz z drugim doktorem. Jest to spółka cywilna - stworzona na potrzeby zorganizowania miejsca pracy wspólnymi nakładami finansowymi. Czy w związku z tym, iż rozliczamy się zupełnie osobno i funkcjonujemy niemal autonomicznie, możemy prowadzić dokumentację swoich pacjentów niezależnie? Czy w takiej sytuacji każda z praktyk może mieć różny cennik usług, choćby ze względu na rozbieżności w zakresie rodzaju udzielanych świadczeń?
- Szczegóły
Czy mogę pobierać opłatę w przypadku niestawienia się pacjentki na umówioną wizytę?
- Szczegóły
Pacjentka po zabiegu tak bardzo źle się poczuła, że trafiła do szpitala. Chce mnie oskarżyć o narażenie życia. Dowiedziałem się, że pacjentka choruje na cukrzycę, o której przed zabiegiem nie zostałem poinformowany. Czy to, że pacjenta zataiła chorobę, działa na moją korzyść?
- Szczegóły
Co mogę zrobić, jeśli recepcjonistki w czasie pracy wykonują prywatne telefony? Upomnienia ustne i pisemne nic nie dają. Czy ostatecznym wyjściem jest zwolnienie takiego pracownika?
- Szczegóły
Pacjentka zdecydowała się na zabieg z zakresu ginekologii estetycznej. Cena trochę ją przerosła, dlatego zdecydowaliśmy się na rozłożenie płatności na raty. Niestety pacjentka nie zapłaciła ani jednej raty. Co mogę teraz zrobić, aby odzyskać wynagrodzenie za wykonany zabieg? Jej telefon milczy.