koronawirusWnioski o ukaranie 116 lekarzy i lekarzy dentystów, którzy jesienią 2020 roku podpisali się pod apelem do władz, ostrzegając przed szkodliwością szczepionek przeciwko COVID-19, podpisał poprzedni Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej dr Grzegorz Wrona.

- Już na wstępnym etapie postępowania 118 lekarzy i lekarzy dentystów poproszonych o wyjaśnienia wyraziło żal i poinformowało o wycofaniu swoich podpisów spod apelu, tłumacząc się m.in. brakiem pełnej informacji o zawartości listu. Kolejnych 15 osób zrobiło to po przedstawieniu zarzutów. Natomiast 116 członków lekarskiego samorządu nie zmieniło zdania, stąd wnioski o ukaranie – poinformował lek. Grzegorz Wrona.
Przypomnijmy, że chodzi o sytuację z listopada 2020 roku. Wtedy sygnatariusze listu zwracali się do prezydenta, premiera i ministra zdrowia, wyrażając zaniepokojenie „perspektywą masowych szczepień na koronawirusa SARS-CoV-2 szczepionkami, które nie zostały właściwie zbadane”. Apelowali, by szczepienia były dobrowolne. Odbywało się to nawet w sytuacji, gdy było pewne, że populacyjne szczepienia będą dobrowolne, a obowiązku szczepień branżowych w ogóle wtedy nie rozważano.
Przypomnijmy, że taki obowiązek został formalnie wprowadzony dopiero na początku 2022 r. Władze samorządu lekarskiego zareagowały błyskawicznie, prezes Naczelnej Rady Lekarskiej, prof. Andrzej Matyja, uznał go za dezinformację i manipulację, z kolei Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej wszczął postępowanie wyjaśniające.

_____________________________

Dowiedz się więcej:

Więcej artykułów w "Nowy Gabinet Ginekologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.