KURSY PTGP

KSIĘGARNIA STOMATOLOGICZNA

Niemal co drugi lekarz był już obiektem agresji ze strony pacjenta, która może przyjmować różne formy. Lekarz ma prawo bronić się.

Lekarz do wykonywania zawodu oprócz wiedzy, doświadczenia i odpowiedniego wyposażenia, potrzebuje również zaufania pacjenta. To dzięki niemu pacjent wyraża zgodę na leczenie, które nierzadko jest bolesne i nieprzyjemne. Wzajemne relacje oparte na zrozumieniu powinny stanowić podstawowy składnik leczenia. Tymczasem doniesienia medialne mogą przyczynić się raczej do utraty tego zaufania. Rzadko słychać o skutecznym leczeniu, a częściej o błędach medycznych czy nietrzeźwych lekarzach. Wszystko to może powodować wrażenie braku tego zaufania.

Wyniki badań poziomu zaufania społecznego do poszczególnych zawodów są dla lekarzy pozytywne. Z badań przeprowadzonych w różnych krajach w 2014 roku wynika, że zawód lekarza zajmuje 3 miejsce w rankingu, z zaufaniem na poziomie 89 proc. W Polsce, sytuacja jest nieznacznie gorsza. Lekarze zajęli bowiem 9 miejsce w rankingu z wynikiem 80 proc. Jest to mimo wszystko o wiele lepszy wynik niż w przypadku sędziów, którzy znaleźli się na miejscu 22, przy zaufaniu na poziomie 56 proc. Lekarze więc cieszą się wysokim poziomem społecznego zaufania.
Niemniej ciągle pojawiają się wiadomości o agresji pacjentów wobec lekarzy.

Strefa płatna

Artykuł Niebezpieczny pacjent w gabinecie należy do strefy płatnej, do której wejście wymaga wysłania SMSa.

Dostęp na czas 60 minut:

Łączenie z serwerem, proszę czekać...

Dostęp na czas 24 godzin:

Łączenie z serwerem, proszę czekać...

Dostęp na czas 7 dni:

Łączenie z serwerem, proszę czekać...

Tu wpisz kod otrzymany SMSem:

Płatności SMS obsługuje
Dostęp SMS