KURSY PTGP

BIG DEAL 2024

Pracuję jako rejestratorka medyczna. Mimo nakazu chodzenia w maseczkach dość duża ilość pacjentów nie stosuje się do tego. Na naszą prośbę, aby ubrali maski tylko machają ręką. W jaki sposób możemy zmusić pacjentów, aby dostosowali się do obecnych przepisów?

Jestem rejestratorką. Po przerwie, nasz szef postanowił, że już czas, aby powrócić do pracy. W jaki sposób personel powinien się zabezpieczyć? Czy możemy odmówić powrotu do pracy z powodu strachu przed zarażeniem?

Z uwagi na obecną sytuację oraz mój wiek postanowiłam nie przyjmować pacjentów. Nie pracuję już od ponad miesiąca. Z jakiej pomocy od rządu mogę skorzystać?

Jestem właścicielem gabinetu lekarskiego. Z obawy przed koronawirusem planuję zawiesić moją działalność. Czy będzie to działanie zgodne z prawem? Czy mój personel mogę wysłać na przymusowy urlop?

Czy osobie pracującej na umowie zlecenie przysługują jakieś dodatki finansowe z Tarczy Antykryzysowej?

Jestem administratorem danych w placówce medycznej. Mam pytanie: co powinno się znaleźć w rejestrze czynności przetwarzania?

Co powinna zawierać umowa pomiędzy pracownikiem a podmiotem leczniczym?

Jakie są kary za niedostosowanie przychodni do przepisów dotyczących elektronicznej dokumentacji medycznej? Całe lata prowadzę dokumentacje w wersji papierowej, czy koniecznie muszę to teraz zmieniać?

Jestem kierownikiem placówki medycznej. Był u mnie na rozmowie pracownik, który twierdził, że jako pracodawca mam obowiązek zakupić mu okulary. Dodam, że jest to nasz informatyk. Czy moim obowiązkiem jest pokryć koszt zakupu okularów pracownika, czy będzie to tylko i wyłącznie moja dobra wola? Czy mogę się nie zgodzić na zakup?

Czy pracodawca może przeprowadzić kontrole trzeźwości pracowników? Jak do tego odnoszą się przepisy RODO?

Jestem pracownikiem placówki medycznej. Korzystaliśmy z usług doradczych firmy z innego miasta. Umowa została rozwiązana z racji naszego niezadowolenia z usług tej firmy. Skorzystaliśmy z prawa do bycia zapomnianym. Niestety w dalszym ciągu firma ta nęka nas wiadomościami oraz telefonami. Gdzie możemy dalej skierować sprawę?

Byłam na szkoleniu dla rejestratorek medycznych. Okazało się, że osoba przeprowadzająca szkolenie ma bardzo małą wiedzę. Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy, które zainwestowałam w to szkolenie? Czy z punktu prawnego osoba nie posiadająca wykształcenia w danym kierunku może przeprowadzać szkolenia?

Jestem menadżerem kliniki. Do tej pory nie wdrożyliśmy jeszcze przepisów dotyczących RODO. Co nam może za to grozić? Mówiono o kontrolach, jednak do tej pory nikt do nas nie dotarł, aby sprawdzić, czy zastosowaliśmy się do przepisów. Jest szansa, że tego unikniemy?

W naszej klinice miała miejsce niecodzienna sytuacja. Przyszła do nas pacjentka, która nie chciała podać swojego adresu zamieszkania, po bardzo długiej rozmowie wyszło, że pacjentka jest bezdomna. Czy możemy takiej pacjentce odmówić przyjęcia? A jeżeli zgodzimy się przyjąć taką osobę, to co należy wpisać w dokumentach, przykładowo, w polu dotyczącym adresu zamieszkania pacjenta, aby dokumenty były wypełnione zgodnie z prawem?