Kampanię świadomościową pt. „Różowy październik” rozpoczynają Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej i Purella Superfoods. Organizatorzy będą rozmawiać z ekspertami i znanymi ambasadorkami o kampanii, profilaktyce, diagnostyce i terapii raka piersi.
– Wbrew powszechnej opinii, rak piersi nie jest rzadką chorobą starszych pań. Coraz częściej zapadają na niego kobiety młode i w sile wieku, które nawet nie spodziewały się, że ten problem może ich dotyczyć – mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. Na październik zaplanowano szereg działań profilaktycznych, w ramach ogólnoświatowej akcji „Breast Cancer Awarensess Month”, czyli miesiąca świadomości raka piersi. Będą to działania nakierowane na promocję profilaktyki i wsparcie zdiagnozowanych i już leczących się pacjentek. W październiku będzie trwała również akcja „1000 bezpłatnych badań USG dla 1000 kobiet w Polsce”.