Naczelna Izba Lekarska dąży do tego, żeby niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej mogły się reklamować na takich samych zasadach jak inne firmy. Dziś NZOZ-y podlegają bardzo rygorystycznym prawom dotyczących sposobu reklamy. Nie podoba się to Pracodawcom Rzeczpospolitej Polski. Zasady reklamy narzucają prywatnym zakładom ich sposób funkcjonowania np. formę komunikacji.
Ograniczenia zawarte w Uchwale Naczelnej Rady Lekarskiej z 25 kwietnia 1998 roku, jakim podlegają lekarze prowadzący praktykę, dotyczą liczby tablic ogłoszeniowych, ich wielkości i kształtu. Lekarz może zawiesić maksimum dwie stałe tablice ogłoszeniowe na zewnątrz budynku, w którym prowadzi praktykę oraz maksimum dwie tablice ogłoszeniowe przy drogach dojazdowych. Tablice nie mogą być większe niż 40 cm na 60 cm. Informacja na nich zawarta nie może zawierać cech reklamy, cen i sposobu płatności.
Okręgowa Rada Lekarska ma prawo do określenia szczegółowo jak powinno wyglądać ogłoszenie. Takie zasady ograniczają rozwój rynku prywatnej opieki zdrowotnej oraz dostęp do informacji, który jest prawem pacjenta – twierdzą Pracodawcy RP. Optują oni za większą liberalizacją przepisów dotyczących prywatnej praktyki.