KURSY PTGP

BIG DEAL 2024

Gra edukacyjna „Catch Papilloma”, już dostępna. 16 listopada w Zamku Ujazdowskim w Warszawie miała miejsce prezentacja pierwszej w Polsce gry edukacyjnej, która powstała z myślą o kobietach.

Dalsza część artykułu, dostępna jest po zalogowaniu się do serwisu.

To kreatywna inicjatywa mająca na celu rozpowszechnianie wiedzy na temat raka szyjki macicy. Wraz z wprowadzeniem do Internetu nowej gry edukacyjnej, ruszyła kolejna edycja kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”. By kampania mogła zatoczyć jeszcze szerszy krąg, wykorzystano do jej celu możliwości najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego Facebook, z którego codziennie korzysta miliony Polek.

Gra powstała po to, aby w przystępny, a jednocześnie skuteczny sposób dotrzeć do milionów Polek z przekazem edukacyjnym na temat zagrożenia, jakie niesie za sobą zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego. „Catch Papilloma” zaczyna się od stworzenia własnej postaci, wybrania sobie imienia, koloru oczu, włosów, dobrania biżuterii i garderoby. A wszystko po to, by przygotować się jak najlepiej do wieczornego wyjścia.

W kolejnych etapach gry pięknie wyszykowana kobieta, wybiera się do miasta, aby spędzić miło wieczór. Ale wieczór się miło nie kończy… Oczywiście to ciekawostka i interesujący pomysł na wykorzystanie nowoczesnych technik komunikacyjnych w celach profilaktycznych. Budzi wprawdzie często kontrowersje u kobiet, ale warto podejmować wszelkie kroki, które mogą zmniejszyć dramatyczne, jak dotąd, statystyki. Internet jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do milionów.

Okazuje się bowiem, że ostatnie badania internetu Megapanel prowadzone przez PBI/Gemius, pokazały, że w sierpniu 2011 z Facebooka korzystało ponad 12 milionów Polaków, z których połowa to kobiety. Wiele z nich spędza czas w Internecie grając online. Na świecie ludzie spędzają 3 miliardy godzin tygodniowo na to samo. Aż 500 milionów osób gra wirtualnie minimum godzinę dziennie.

W ciągu kolejnych 10 lat, ta liczba ma się powiększyć o miliard osób. Dlaczego więc nie użyć tego potężnego narzędzia do ratowania życia i zdrowia Polskich kobiet. Tym bardziej, że gra nie jest ani skomplikowana, ani przesłanie jej nie jest zbyt obszerne, by nie móc go zapamiętać. KJ