KURSY PTGP

BIG DEAL 2024

e-ginekologia.pl - Nowy Gabinet GinekologicznyPytania do prawnika
Na pytania Czytelników odpowiada dr n. pr. Maciej Gibiński – absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, właściciel kancelarii prawnej Centrum Doradcze Prawa Medycznego.

Zmiany w prawach pacjenta w 2019 r.
Początek nowego roku to dobra okazja, aby przyjrzeć się zmianom w niektórych przepisach, które miały miejsce w ZESZŁYM ROKU. Szczególnie, jeżeli nakładają na lekarzy nowe obowiązki.

Badanie nasienia w kierunku niepłodności
Celem badania nasienia jest analiza cech ejakulatu oraz ocena samych plemników wyprodukowanych przez jądra. Pozwala to na uzyskanieistotnych informacji na temat procesu produkcji komórek rozrodczych, transportu przez układ rozrodczy oraz działania gruczołów dodatkowych.

Probiotyki w ciąży i okresie karmienia piersią
Historia probiotyków związana jest nierozerwalnie z nazwiskiem Hipokratesa, greckiego lekarza, jednego z prekursorów współczesnej medycyny, który ponad 2400 lat temu wygłosił tezę, że wszystkie choroby mają swój początek w jelitach.

VisualPap inteligentna awangarda w medycynie
AI w ginekologii Bazujący na sztucznej inteligencji (AI) i uczeniu maszynowym program Google DeepMind partneruje lekarzom z kliniki radioterapii University College London Hospital w doborze optymalnego leczenia pacjentów z zaawansowanym rakiem szyi.

Od czego zacząć działania marketingowe?
Jeśli prowadzą Państwo działania marketingowe własnego gabinetu lub klinikiz pewnością zastanawiacie się co można zrobić, aby efektywnie „promować” usługi, a liczba nowych pacjentów w placówce wyraźnie wzrosła? Pierwszym pomysłem jest wykorzystanie Mass Mediów, a więc środków masowego przekazu jak Internet, telewizja, prasa, reklama zewnętrzna. Jednak skuteczności nie należy szukać w nośnikach i formatach, ale w ofercie i jej wyróżnikach.30

Terapia fotodynamiczna (PDT) w ginekologii
Terapia fotodynamiczna (PDT – ang. Photodynamic Therapy) jest znaną od wielu lat na świecie metodą leczenia, wykorzystywaną również z powodzeniem w ginekologii. W Polsce nie jest to metoda rozpowszechniona, z uwagi na brak świadomości zarówno wśród pacjentów, jak i personelu medycznego, słabą dostępność sprzętu potrzebnego do prowadzenia leczenia oraz relatywnie wysoki koszt dobrej jakości preparatów fotouczulających i samej procedury (konieczność zastosowania wielokrotnych naświetlań).