Gdy zakładamy gabinet, ważną kwestią jest ustalenie, do jakich pacjentów chcemy dotrzeć, o jakim statusie materialnym, jakich usług dana grupa potrzebuje i w jakim kierunku chcemy rozwijać nasze usługi. W zależności od tego warto też zdecydować o lokalizacji gabinetu.
Trzeba pomyśleć o stworzeniu grupy specjalistów, którzy będą wzajemnie polecać swoje usługi lub współpracować. Dobrze zainwestować w nowoczesne wyposażenie czy atmosferę w poczekalni i gabinecie. Pamiętajmy również, że sam profesjonalizm bez uprzejmości i szacunku do pacjenta spowoduje, że poszuka on innego gabinetu, natomiast jeśli poczuje się naprawdę potraktowany godnie, na pewno wróci i poleci nas znajomym.
Takie kompetencje jak komunikatywność, wyrażanie empatii i troski o pacjenta, zwykłe zainteresowanie nim jako osobą, uprzejmość czy informowanie o przebiegu zabiegu spowodują, że pacjent poczuje się bezpiecznie oraz potraktowany „po ludzku”. Pamiętajmy, że na reputację i zaufanie pracuje się długo i co prawda marketing pomoże, ale nie będzie wystarczający.
Dlatego budowanie kontaktów w środowisku lokalnym zwiększa nasze szanse na dotarcie do pacjentów. Warto też zająć się działaniami profilaktycznymi czy udzielać informacji przez Internet, być widocznym i kojarzonym przez jak najszersze grono osób.